keskiviikkona, toukokuuta 30, 2007

Riidan jälkimaininkeja

Saimme eilen aikaan kunnon kiistan. Olemme puhuneet omakotitalon rakentamisesta, ja olemmekin jo katselleet tonttia. No mies onkin nyt sitten mietiskellyt viimeisen puolen vuoden aikana, että haluaakin ostaa mielellään omakotitalon valmiina. Pääsisi vähemmällä stressillä. Suututti, sillä olin jo mielessäni rakentanut unelmataloani, olimme katsoneet jo muutamia suosikkimalleja ja tonttejakin jo kyseltiin. Tämä keskustelu käytiin sen jälkeen kun tulimme katsomasta yhtä omakotitonttia.

En tiedä miksi niin loukkaannuin, tuntui että mies oli miettinyt asiaa jo pitemmän aikaa, mutta ei ollut minulle asiasta vaivautunut puhumaan. Mies vielä ihmetteli, että miksi minulle ei kelpaisi "käytetty" omakotitalo. Kun yritin selittää että haluaisin niin isoon velkaan sitoutuessani edes sellainen talon, josta varmasti pidän, ei hän sitä ymmärtänyt. Ja minä totesin puolestani suuttuneena, että pannaan koko projekti jäihin, hyvä on tässä nykyisessäkin rivarissa. Sitten huomasin tavalliseen tapaani jo puntaroivani itsekseni koko ihmissuhdettamme, onko missään mitään järkeä jne. Sellainen olen ollut aina, alan vastoinkäymisten jälkeen heti puntaroida suhteemme tulevaisuutta. Ottaisipa joku minulta hetkeksi tämän analysointitaipumuksen pois.

Ketuttaa niin, että vauvakuumekin on tänään ollut missä lie.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Lue koko blogi, melko hyva