torstaina, kesäkuuta 28, 2007

Malttiharjoitusta

Olen nyt sitten päättänyt, että vaikka huimaisi kuinka, niin en ala sen takia sohvalla makaamaan. Tuntuu olevan nyt niin joka hetkinen vieras, että menisi pelkäksi makoiluksi.

Spinning tuntui tänään itse asiassa auttavan siihen. Vauvat.net -palstalla pohdittiin, että olisiko syynä verenpaine tai verensokeri. Isosiskolla puhkesi oman odotuksen aikana raskausajan diabetes, on nyt lähettänyt vanhan verensokerimittarinsa minulle postissa tulemaan. Vahinko vain, että siskolla ei diabetes päättynyt synnytykseen, vaan on joutunut pistämään insuliinia jo vuosien ajan... =( Kunpa geenit tässä suhteessa hyppäisivät minut yli.

Olen tosi malttamattomana odottanut, että pääsisin kertomaan jollekin kaverille tai työkavereille. Tänään töissä iski niin äkillinen onnellisuuden puuska, että piti laittaa miehelle kesken kaiken tekstiviesti, että "Ajattele, me saadaan vauva, meidän perheeseen tulee kokonaan uusi ihminen!!!" Helpotti hetkeksi.

Hih, mulla taitaa olla samanlainen koulutus menossa kuin koirallani. Minä kun teen aina joskus vilkkaalle koiralleni malttiharjoituksia, eli koira joutuu odottamaan esim. rauhassa vuoroaan ja katsomaan kun muut koirat tekee harjoituksia ja tehtäviä, vaikka into tehdä asioita olisi kova. Samanlainen malttiharjoitus on menossa nyt sitten emännälläkin...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Heippa! Eksyin tuolta blogilistan raskausblogeista tännekin, joten onnea raskauteen! :) Tunnut olevan niin ihanan innostunut asiasta. Itse aikanaan ekaa odottaessa olin vähän sellainen ristiriitainen. Toisaalta ois tehnyt mieli intoilla, toisaalta taas toppuutella, et jos kaikki ei meekkään hyvin. Mutta ehtiihän sitä sitten surra. Turha etukäteen on miettiä liian vakavia.

Rautatableteista tuli vaan mieleen mainita, et niitä ei mun käsityksen mukaan suositella vielä ekalla raskauskolmanneksella, mut en muista miks. Niin ja tosiaan ite kärsin myös raskaudenaikaisesta diabeteksesta, onneksi olen kahden raskauden jälkeen palannut vielä "normaalitilaan", saa nyt nähdä mitä tän kolmannen kanssa käy. Toivottavasti tosiaan itse pääset ilman sitä!

Cazze kirjoitti...

Niin, minäkin olen yleensä etukäteen murehtija, mutta nyt on onneksi ollut aika optimistinen olo. Toivottavsti vaistot osuu oikeaan ja kaikki on hyvin!
Joo, otin mietintään nuo rautatabletit. Odotan ekan neuvolan, siellähän varmaan hb:kin otetaan, kyselen sitten tarkemmin.