perjantaina, kesäkuuta 08, 2007

Miljoona kysymystä

Olen tänään havainnut, että verkko on tulvillaan tietoa, mutta kauhean hyviä suomalaisia sivustoja raskaudesta ei kyllä ole.

Päässä pyörii kysmyksiä ihan liikaa. Tänään olen etsinyt vastauksia googlettamalla muun muassa siihen, mitä makeutusainetta ei saa käyttää, mistä ruoasta saa foolihappoa, mitä ruokia ei saa syödä, miksi ei saisi muka syödä fetaa, onko nämä vatsan nipistelyt ihan normaaleja, voivatko raskaustestit valehdella, mitkä ovat alkuraskauden oireet, onko spinning ihan ok raskauden aikana... Ja kaikki vielä työaikana tavallisten töiden ohessa! Tuli oikein huono omatunto, mutta kun ei voi keskittyä niin ei voi.

Mies on reissussa, äsken tuli viesti, että hyvää yötä "äipälle", perässä koirien nimet ja "isukki". taitaa olla aika onnellinen mieskin. Hymyilyttää.

Nyt on pakko lukea kirjaa jotta ajatukset selkiytyisi. Menossa on muuten Torey Haydenin Aavetyttö. En tiedä onko tähän tilanteeseen parasta mahdollista luettavaa, mutta vastahan minä sen Stephen Kinginkin lopetin. =)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kysymyksiä pää täynnä...kuulostaa tutulta! Viimeksi eilen googletin "raskaus silli". Vastauksena (kai), että silliä voi syödä. Hankaluudeen oikean vastauksen löytämiseen tuottaa se, että vastauksia on paljon...Mä yritän luottaa neuvolasta saamaani tietoon.

Anonyymi kirjoitti...

mullakin oottaa yöpöydällä aavetyttö!!

mullaki juilii nyt kokoajan (tosin en todellakaan ole plussannut, mutta on ne Ahti ja Aino ainaki sisälläni)

kerro mulle preefauksena kaikki alkuraskauden oireet =) ku en ehdi googlettaa =P (oon kyl googlettanu ne joka hoitokierron tässä vaiheessa, mutta jos sä oot löytäny jotain et "KYLLÄ KAIKKI JUILIMISET VIIKKOA ENNEN KIERRON LOPPUMISTA ON MERKKI RASKAUDESTA! SE ON 100%:N VARMAA!!" tollasta vastausta mä haluaisin!!